Nastavení cookies

Na stránkách používáme několik druhů cookies pro zajištění základní funkcionality stránek, zjišťování, jak návštěvníci stránky používají pro jejich budoucí rozvoj. A pro přizpůsobování obsahu a marketingových sdělení blíž k vašim zájmům:




Co čeká Rekola v příštích letech?

Přejít na shrnutí

Počet lidí na kole v Praze rychle roste

Víc jak třetina Pražanů nad 15 let loni jezdila minimálně 1x týdně.


Statistiky

Prohlédnout celý výzkum (PDF)

Data pochází z nezávislého výzkumu agentury Median pro Technickou správu komunikací Praha.

Doprava na kole je stále oblíbenější nejen v Praze, ale i jinde po Evropě

Na nárůst kol v ulicích bude potřeba reagovat ještě větší ohleduplností k městu


Soulad s městem a veřejným prostorem je naší prioritou.

Snažíme se o to, aby správné parkování kol bylo co nejjednodušší. Do města proto se souhlasem umisťujeme vlastní stojany a v minulosti jsme zavedli povinné focení kola po jízdě, díky čemuž se nám daří zlepšovat parkování našich uživatelů.

Jsme si ale vědomi toho, že tento přístup nebude funkční donekonečna. Zvlášť když počet kol vzroste.

Chceme proto proaktivně vyzkoušet nový systém parkování, který by měl snížit počet případů, kdy kola překáží. Nejprve na dvou oblastech, abychom jej odladili a zjistili, jak se osvědčí.

Na co se můžete těšit?


V Praze bude víc rekol

  • Budou tak dostupnější a blíž.
  • Větší počet kol nám dovolí pokrýt také další části města.

Sníží se počet případů, kdy kolo nemůžete najít

  • Často se kolo schovává za keřem nebo rohem budovy.
  • U jiných měst vidíme, že díky vyhrazeným parkovacím místům uživatelé musí dohledávat kolo pouze jednou za 250 jízd. U současného parkování je to zhruba každou stou jízdu.

Nebudete tak často potřebovat telefon

  • Dohledávání kola a místa k vrácení zvládnete i bez koukání do appky. Na ulici je totiž jednoduše poznáte.
  • Vrácení kola půjde i bez telefonu a focení. Bude stačit jen zamknout zámek na zadním kole.


1. Víc kol ve městě hned při ruce

Rozhlédnete se po okolí a vydáte se k nejbližímu místu se sdílenými prostředky - tzv. mikrozóně.

2. I bez aplikace víte, kde parkovat

V budoucnu při jízdě poznáte, na kterých místech budete moct kola bez překážení zaparkovat.

3. Kolo jen zamknete a odcházíte

Bude stačit jen zamknout zámek na zadním kole a jízdu tím rovnou ukončíte. Už to testujeme.

První kroky už letos

Společně s ostatními poskytovateli sdílených prostředků jsme vytvořili pracovní skupinu, ve které řešíme, jak ideálně fungovat v souladu s veřejným prostorem. O tom se bavíme i s městskými částmi.

Dohromady jsme zmapovali vhodná místa pro parkování našich prostředků a v části Holešovicích a v Karlíně budeme spouštět test nového systému parkování do mikrozón. Ten budou moci využívat všichni poskytovatelé sdílených kol a koloběžek.

V ostatních částech Prahy zatím vše zůstane tak, jak jste zvyklí.


Parkování

Už teď 57,6 % jízd na rekolech končí na vyhrazených místech


Test nového systému parkování
do tzv. mikrozón spouštíme 19. září


Jen v oblasti části Holešovic a Karlína

Nový systém parkování zkoušíme jen v těchto dvou oblastech. Fungování budeme průběžně monitorovat, vyhodnocení proběhne během zimy. Zóna jinde po Praze se měnit nebude. Zůstane, jak jste zvyklí.


Oblast růžové zóny se zde změní na řadu menších zón

Tzv. mikrozóny najdete vyznačené v naší appce. V současné chvíli mikrozóny najdete:

  • U stojanů pro kola nebo u našich dočasných stojanů s logem Rekol
  • Na barvou vyznačených místech k parkování kol a koloběžek
  • V dostatečně velkých prostorech u křižovatek

O fyzickém vyznačení u křižovatek jednáme, ale závisí na velké řadě subjektů. Prozatím je uvidíte jen v aplikaci.


Poblíž budete mít vždy k dispozici dostatek míst

Mikrozóny k parkování najdete na rohu (téměř) každé křižovatky. Stojany a místa vyznačená barvou i jinde. Další mikrozóny budeme v čase přidávat.

Seznamte se s mikrozónami už teď

Na změnu vás po spuštění upozorníme také před jízdou přímo v aplikaci.

Podoba nového systému parkování není konečná

Budeme ji dál přizpůsobovat podle aktuální situace ve městě

Parkování budeme monitorovat. Jsme v kontaktu s městskými částmi a domlouváme přidávání dalších míst. Primárně se snažíme zajistit budování veřejných stojanů, do kterých může zaparkovat své kolo kdokoliv, ale pracujeme také na využití prostorů parkovacích stínů. U nich je však nutné povolení od policie.

Další změny mimo Holešovice a Karlín proběhnou až na základě vyhodnocení testu nového systému parkování.

Nemáme oči všude! Víte o dalších vhodných místech?

Od 19. září nám budete moct přímo z aplikace Rekola hlásit stojany nebo nově vyznačená místa, která jsme ještě nepřidali. Bude nás také možné informovat o oblastech s nedostatečným pokrytím našimi mikrozónami a my se pokusíme pokrytí zlepšit.

U soukromých pozemků nemusí být možné mikrozónu vytvořit. Stává se, že nás u některých míst nebo stojanů majitelé nechtějí.

U veřejných míst často potřebujeme souhlas městské části spolu se souhlasem policie či jiných orgánů, přidání se tak může protáhnout, případně může skončit zamítnutím.

Nechtělo se vám procházet celý text?
Přečtěte si shrnutí


  1. Lidí na kole v Praze přibývá, 447 tisíc Pražanů nad 15 let jezdilo loni minimálně 1x měsíčně
  2. Vzroste počet rekol, víc kol v ulicích s sebou přinese i větší potřebu ohleduplnosti k veřejnému prostoru
  3. Chystáme proto test nového systému parkování do tzv. mikrozón v Karlíně a části Holešovicích, nic dalšího se teď nemění



O chystaných novinkách vám dáme předem vědět v aplikaci, skrz newsletter a na sociálních sítítch.

Máte další otázky? Rádi je probereme na info@rekola.cz nebo se ozvěte skrz chat v aplikaci.

Děkujeme, že s námi jezdíte.

Tým Rekol