Cookie settings

We use several types of cookies on the website to ensure the basic functionality of the website, to find out how visitors use the website for their future development. And to tailor content and marketing messages closer to your interests:




Rekola + Lítačka

Lítačka vám každý den proplatí
2 jízdy na 15 minut

Ježdění na Lítačku stále běží, o budoucím vývoji vás budeme
včas informovat v aplikaci Rekola, na webu a e-mailem

Jak si Lítačku přidat?

Stačí si připojit Lítačku v aplikaci Rekola

Jak to udělat?

1. Otevřete aplikaci Rekola

Přes menu v levém horním rohu předěte do sekce Jízdy na Lítačku.



2. Připojte účet Lítačky

Aby Rekola věděla, že máte aktivní kupón
a nárok jízdy čerpat. Jak zjistím přihlašovací údaje?



3. A užívejte benefitu

Zobrazí se potvrzení o úspěšném propojení a můžete jezdit. Rádi poradíme denně 9 – 17h. Jednoduše nám napište zprávu přímo z aplikace Rekola

Každá jízda se počítá!


15 minut bohatě stačí
na trasy do 2-3 km

Rychlé odemknutí a vrácení
díky digitálním zámkům

Funguje i s předplatným,
prodlouží vám jízdy

Praha v budoucnu vyhodnotí zájem a mimo jiné
podle počtu zapojených rozhodne, jestli bude propojení s Lítačkou pokračovat



Časté otázky

Kdo má na jízdy na Lítačku nárok?

Každý, kdo má platný elektronický kupón na Prahu. Na libovolně dlouhé období. Nahraný ho můžete mít kdekoliv: na zelené kartičce Lítačky, v aplikaci telefonu nebo třeba na platební kartě.

Ve zkratce můžete začít jezdit, pokud:
  1. máte účet na pidlitacka.cz nebo v aplikaci PID Lítačka
  2. máte platný elektronický kupón na oblast Prahy
  3. a propojíte aplikaci Rekola s účtem Lítačky
Nárok bohužel nemáte, pokud:
  • už nemáte platný kupón
  • nemáte kupón na oblast Prahy
  • máte jen papírový nebo anonymní kupón
  • jezdíte sice v MHD zdarma, ale kupón nemáte (např. je vám 65+)

Jak zjistím přihlašovací údaje k účtu Lítačky?

A) Mám kupón koupený u okýnka na pobočce

V tom případě si potřebujete dozaložit účet na webu pidlitacka.cz a přidat do něj číslo zelené kartičky Lítačka.

  1. Přejděte na Vytvoření nového účtu Lítačky.
  2. Zvolte si e-mail a heslo, které chcete využívat k přihlašování do účtu Lítačky.

  3. A následně si do účtu přidejte číslo ze zelené kartičky Lítačky, aby účet “věděl”, že máte aktivní kupón.
    Klikněte v menu na "Identifikátory" > dole zvolte “Přidat identifikátor” > a vyberte možnost "Lítačka". A následně zadejte číslo z kartičky uvedené pod vaším jménem.

Máte hotovo. Teď už jen stačí účet Lítačky propojit s Rekoly.


B) Mám kupón koupený přes web pidlitacka.cz

Účet u Lítačky už díky nákupu online máte.

Nepamatujete si heslo? Přejděte na Zapomenuté heslo Lítačky, zadejte e-mail uvedený při registraci a obratem vám přijde e-mail s odkazem na nastavení nového hesla.

Nepamatujete si registrační e-mail? Zkuste ve svých poštovních schránkách vyhledat zprávy z e-mailu noreply@pidlitacka.cz, pokud něco najdete, daná e-mailová adresa je vaše registrační.

Jakmile víte e-mail i heslo k účtu Lítačky, můžete ho propojit s Rekoly.


C) Mám kupón koupený přes mobilní aplikaci PID Lítačka

Jste v aplikaci pořád přihlášení? Otevřete aplikaci a přejděte dole v menu do "... Více" > "Můj účet" > záložka "Profil". Pod fotkou najdete svůj registrační e-mail.

Nepamatujete si heslo? Přejděte na Zapomenuté heslo Lítačky (účet z aplikace platí i na webu pidlitacka.cz a naopak), zadejte e-mail uvedený při registraci a obratem vám přijde e-mail s odkazem na nastavení nového hesla.

Nejte přihlášení a nevíte registrační e-mail? Zkuste ve svých poštovních schránkách vyhledat zprávy z e-mailu noreply@pidlitacka.cz, pokud něco najdete, daná e-mailová adresa je vaše registrační.

Jakmile víte e-mail i heslo k účtu Lítačky, můžete ho propojit s Rekoly.

Funguje Lítačka s libovolným tarifem u Rekol?

Ano, platí pro jednotlivé jízdy, všechny typy předplatného i MultiSport. Jízdné zůstává stejné, jak jste zvyklí z ceníku. Jen se před něj přidává 15 minutové období 4x denně proplacené Lítačkou.

Kolik stojí jízdné nad rámec Lítačky?

Po uplynutí 15 minut se začíná účtovat podle vašeho tarifu u Rekol. Najdete ho v menu pod svým jménem nebo v Nastavení a tarif.

Ceník

Co se stane, když mi skončí platnost kupónu Lítačky?

Rekola si můžete půjčovat dál, cena se bude odvíjet od vašeho aktuálního tarifu. Aplikace neplatný kupón Lítačky pozná a přestane vám jízdy na 15 minut proplácet.

Jak propojení funguje a co se sdílí?

Propojení je postavené na běžně používaném standardu OAuth 2.0. Rekola získají po propojení s účtem vaší Lítačky pouze přístup k informaci, jestli máte nárok jízdy zdarma čerpat. Nic dalšího Lítačka nesdílí.

Rekola předávají skrz propojení pouze polohu kola na začátku a na konci jízdy, která proběhla na Lítačku. Informace slouží k následnému vyhodnocení zkušebního provozu.

Proč je provoz jen na podzim & zimu a na zkoušku?

Konkrétní podoba se poslední měsíce utvářela, finálně byla dohodnuta až teď a nechtěli jsme start dále protahovat. Důvodem byla koordinace zapojení více poskytovatelů, abyste si mohli vybrat podle svých preferencí a zóny jejich působení.

Výběr jen jednoho by negativně ovlivnil místní fungování, narušil zdravou soutěživost mezi poskytovateli a potenciálně snížil snahu nabízet co nejlepší služby, protože by hlavní roli hrála jen cena.

Cílem zkušebního provozu je v omezeném období zjistit zájem Pražanů a otestovat propojení Lítačky a bikesharingů. Po vyhodnocení výsledků dojde k rozhodnutí, jestli se s pražskými bikesharingy bude pokračovat dlouhodobě.

Nemusíte se bát, o ukončení zkušebního provozu vám dáme dostatečně dopředu vědět přímo v aplikaci a e-mailem.

Chcete pozastavit předplatné a jezdit na podzim jen na Lítačku?

Jezdíte jen trasy do 15 minut? Můžete si ho do jara jedním kliknutím pozastavit v Nastavení a tarif a nepřijít o současné bonusy.

Podle toho, jestli bude Lítačka k dispozici i příští rok, se pak můžete rozhodnout, jestli s předplatným pokračovat nebo ne.

Jezdíte delší trasy? Díky Lítačce a předplatnému máte 4x denně bezplatně prvních 45 minut jízdy.

Dobu, na jakou si kolo obvykle půjčujete, najdete v Historii jízd.

Nenašli jste potřebnou odpověď?

Napište nám přímo z aplikace Rekola a my to s vámi obratem probereme. Zákaznická podpora funguje denně 9-17 hodin.